Рожнівський ліцей “Гуцульщина” імені Федора Погребенника – заклад, який розвиває інклюзивне середовище

2021-2022 н.р. – продовжують функціонувати інклюзивні 5-В, 7-А, 10-Б класи, створено інклюзивний 6-В клас та організовано інклюзивне навчання для п’ятьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 5-В клас – Гризлюк В.І. 6-В клас – Гордій О.В. 7-А клас – Книш М.В. 10-Б клас – Поляк Т.П.

2020-2021 н.р. – продовжують функціонувати інклюзивні 4-В, 6-А, 9-В класи та організовано інклюзивне навчання для трьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 4-В клас – Божескул О.П. 6-А клас – Книш М.В., Боєчко В.Я. 9-В клас – Поляк Т.П.

2019-2020 н.р. – продовжує функціонувати інклюзивний 3-В клас, створені інклюзивні 5-А та 8-В класи та організовано інклюзивне навчання для трьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 3-В клас – Божескул О.П. 5-А клас – Книш М.В., Боєчко В.Я. 8-В клас – Поляк Т.П.

2018-2019 н. р. – у ліцеї вперше створений інклюзивний 2-В клас та організовано інклюзивне навчання для одного учня. У закладі працює асистент вчителя: 2-В клас – Божескул О.П.

Організація інклюзивного навчання

Нормативно-правова база

  1. Закон України «Про освіту».
  2. Закон України «Про загальну середню освіту».
  3. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 (із змінами) (діє до 01.01.2022 р.).
  4. Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (набирає чинності з 01.01.2022 р.).
  5. Наказ Міністерства освіти і науки України №1436 від 31.12.2015 року «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі».
  6. Наказ Міністерства освіти і науки України №627 від 12.06.2018 року “Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами.
  7. Наказ Міністерства освіти і науки України №609 від 08.06.2018 року «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».
  8. Лист Міністерства освіти і науки України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами».
  9. Методичні рекомендації для закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти.
  10. Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-529 від 26.07.2012р. «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».
  11. Лист Міністерства освіти і науки України 1/9-436 від 30.08.2021р. «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 навчальному році».
  12. Розпорядження Рожнівської сільської ради № 51-о від 01.09.2021 року «Про організацію інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти Рожнівської сільської ради у 2021-2022 навчальному році».
  13. Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в Рожнівському ліцеї «Гуцульщина» імені Федора Погребенника Рожнівської сільської ради об’єднаної територіальної громади.

Як подати документи на інклюзивне навчання та що робити, якщо заяву не зареєструють

 

Документація асистента вчителя

Поради психолога

Не можна вимагати від дитини неможливого –

до певного рівня і певного кола знань різні діти йдуть по різному.

В.О.Сухомлинський

Дитина із особливими потребами потребує постійної підтримки. Важливо навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.

Загальні правила спілкування з дитиною, яка має особливі освітні потреби
10 правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами
Більше…

Поради соціального педагога

Соціалізація та адаптація дітей з особливими освітніми потребами