Рожнівський ліцей “Гуцульщина” імені Федора Погребенника – інклюзивний освітній заклад

2021-2022 н.р. – продовжують функціонувати інклюзивні 5-В, 7-А, 10-Б класи, створено інклюзивний 6-В клас та організовано інклюзивне навчання для п’ятьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 5-В клас – Гризлюк В.І. 6-В клас – Гордій О.В. 7-А клас – Книш М.В. 10-Б клас – Поляк Т.П.

2020-2021 н.р. – продовжують функціонувати інклюзивні 4-В, 6-А, 9-В класи та організовано інклюзивне навчання для трьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 4-В клас – Божескул О.П. 6-А клас – Книш М.В., Боєчко В.Я. 9-В клас – Поляк Т.П.

2019-2020 н.р. – продовжує функціонувати інклюзивний 3-В клас, створені інклюзивні 5-А та 8-В класи та організовано інклюзивне навчання для трьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 3-В клас – Божескул О.П. 5-А клас – Книш М.В., Боєчко В.Я. 8-В клас – Поляк Т.П.

2018-2019 н. р. – у ліцеї вперше створений інклюзивний 2-В клас та організовано інклюзивне навчання для одного учня. У закладі працює асистент вчителя: 2-В клас – Божескул О.П.

Організація інклюзивного навчання

Нормативно-правова база

  1. Закон України «Про освіту».
  2. Закон України «Про загальну середню освіту».
  3. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 (із змінами) (діє до 01.01.2022 р.).
  4. Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (набирає чинності з 01.01.2022 р.).
  5. Наказ Міністерства освіти і науки України №1436 від 31.12.2015 року «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі».
  6. Наказ Міністерства освіти і науки України №627 від 12.06.2018 року “Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами.
  7. Наказ Міністерства освіти і науки України №609 від 08.06.2018 року «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».
  8. Лист Міністерства освіти і науки України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами».
  9. Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-529 від 26.07.2012р. «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».
  10. Лист Міністерства освіти і науки України 1/9-436 від 30.08.2021р. «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 навчальному році».
  11. Розпорядження Рожнівської сільської ради № 51-о від 01.09.2021 року «Про організацію інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти Рожнівської сільської ради у 2021-2022 навчальному році».
  12. Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в Рожнівському ліцеї «Гуцульщина» імені Федора Погребенника Рожнівської сільської ради об’єднаної територіальної громади.

Документація асистента вчителя

Поради психолога

Не можна вимагати від дитини неможливого –

до певного рівня і певного кола знань різні діти йдуть по різному.

В.О.Сухомлинський

Дитина із особливими потребами потребує постійної підтримки. Важливо навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.

Загальні правила спілкування з дитиною, яка має особливі освітні потреби
10 правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами
Більше…

Поради соціального педагога

Соціалізація та адаптація дітей з особливими освітніми потребами