Рожнівський ліцей “Гуцульщина” імені Федора Погребенника – заклад, який розвиває інклюзивне середовище
2023-2024 н.р. – функціонують вісім інклюзивних класів: 1-А, 1-Б, 2-А, 5-А, 7-В, 8-В, 9-А, 9-В, на базі яких організовано інклюзивне навчання для десятьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів:
1-А клас – Лавренюк Юлія Романівна;
1-Б клас – Крутофіст Віталія Зеновіївна;
2-А клас – Пониполяк Марія Дмитрівна та Радиш Юлія Юріївна;
5-А клас – Книш Марія Василівна та Книш Ольга Миколаївна;
7-В клас – Мельничук Галина Василівна;
8-В клас – Гризлюк Володимир Іванович;
9-А клас – Поляк Тетяна Петрівна;
9-В клас – Козак Лідія Юріївна та Чорна Галина Іванівна.
2022-2023 н.р. – продовжують функціонувати інклюзивні 6-В, 7-В, 8-А, 10-Б класи, на базі яких організовано інклюзивне навчання для шістьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 6-В клас – Кричун Я.Я., 7-В клас – Гризлюк В.І. 8-А клас – Книш М.В. 10-Б клас – Поляк Т.П.
2021-2022 н.р. – продовжують функціонувати інклюзивні 5-В, 7-А, 10-Б класи, створено інклюзивний 6-В клас та організовано інклюзивне навчання для п’ятьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 5-В клас – Гризлюк В.І. 6-В клас – Гордій О.В. 7-А клас – Книш М.В. 10-Б клас – Поляк Т.П.
2020-2021 н.р. – продовжують функціонувати інклюзивні 4-В, 6-А, 9-В класи та організовано інклюзивне навчання для трьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 4-В клас – Божескул О.П. 6-А клас – Книш М.В., Боєчко В.Я. 9-В клас – Поляк Т.П.
2019-2020 н.р. – продовжує функціонувати інклюзивний 3-В клас, створені інклюзивні 5-А та 8-В класи та організовано інклюзивне навчання для трьох здобувачів освіти. У закладі працюють асистенти вчителів: 3-В клас – Божескул О.П. 5-А клас – Книш М.В., Боєчко В.Я. 8-В клас – Поляк Т.П.
2018-2019 н. р. – у ліцеї вперше створений інклюзивний 2-В клас та організовано інклюзивне навчання для одного учня. У закладі працює асистент вчителя: 2-В клас – Божескул О.П.
Організація інклюзивного навчання
Нормативно-правова база
Закони України:
- «Про освіту»
- «Про повну загальну середню освіту»
- «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»
- «Конвенція про права осіб з інвалідністю»
- «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»
- Закон України «Про освіту» № 2145-VII від 05.09.2017 (із змінами)
- Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (№1324 – VІІ від 5 червня 2014 року)
- Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів»(№ 4213-VI від 22.12.2011)
- Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної
середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного
процесу»(№2442-17 від 06.07.2010)
Акти Кабінету Міністрів України:
- Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»
Накази Міністерства освіти і науки України:
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 769 від 29.08.2022 «Про внесення змін до типової освітньої програми для 5-10 (11) класів закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 836 від 19.09.2022 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку та визнання такими, що втратили чинність деяких наказів Міністерства освіти і науки України.»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 1317 від 07.12.2021 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-10 (11) класів закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 912 від 01.10.2010 «Концепція розвитку інклюзивної освіти»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти»
- Наказ Міністерства освіти і науки України №609 від 08.06.2018 року «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».
- Методичні рекомендації для закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти.
- Лист Міністерства освіти і науки України № 1/13094-23 від 31 серпня 2023 р. «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році»
- Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в Рожнівському ліцеї «Гуцульщина» імені Федора Погребенника Рожнівської сільської ради об’єднаної територіальної громади.
Як подати документи на інклюзивне навчання та що робити, якщо заяву не зареєструють
Документація асистента вчителя
- Журнал щоденного обліку роботи асистента вчителя
- Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП.
- Графік роботи асистента вчителя.
- Розклад навчальних занять дитини з ООП.
- Розклад навчальних занять дитини з ООП під час дистанційного навчання.
- Портфоліо дитини з ООП.
КОЖНА ДИТИНА МАЄ ПРАВО НА ДИТИНСТВО. ЦЕ ТАК ПРОСТО
Швейцарська організація допомоги дітям по всьому світу Фонд TERRE DES HOMMES.
Перемога залежить від кожного з нас!
Виготовлення окопних свічок для ЗСУ.
Різні можливості – рівні права
Поради психолога
Не можна вимагати від дитини неможливого –
до певного рівня і певного кола знань різні діти йдуть по різному.
В.О.Сухомлинський
Дитина із особливими потребами потребує постійної підтримки. Важливо навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.