Проєктна діяльність ЗЗСО дедалі більше набирає обертів, оскільки є дуже ефективним і актуальним підходом до викладання та навчання. Участь закладу в освітніх проєктах та програмах надає можливість упровадження передового європейського досвіду в галузі освіти, нових підходів щодо демократичного самоврядування, безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, іміджу закладу.
Проєктна діяльність є також однією з найпопулярніших форм організації роботи з учнями, що забезпечує досягнення конкретної мети. Найкраще дитина проявляє себе саме в діяльності. І чим вона активніша, тим багатогранніше розкривається особистість, формуються соціальні компетентності, адже навчання – це соціальна активність, яка відбувається в межах учнівських груп, культури та минулого досвіду. Через проєктне навчання учні мають можливість вчитися вести перемовини, ухвалювати спільні рішення, конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, нести відповідальність відповідно до ролі в навчальній команді й разом інтерпретувати результати своєї діяльності. Участь у проєктах також дає можливість вчителям розвивати вміння здобувачів освіти критично мислити та формувати навички мислення високого рівня, побачити їх у новому світлі, допомагати їм розвивати вроджені здібності в новий спосіб.
Протягом багатьох років наш освітній заклад бере участь у всеукраїнських та міжнародних проєктах, які сприяють репрезентації інноваційного досвіду, поширенню відпрацьованих педагогічних практик, активізації освітніх контактів та збереженню традиції професійних зустрічей як педагогів, так і здобувачів освіти. Учителі та здобувачі освіти Рожнівського ліцею «Гуцульщина» виступають ініціаторами багатьох творчих ідей, працюють над впровадженням новітніх технологій.
Чотири роки поспіль ліцей бере участь Всеукраїнському експерименті «Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл на 2017-2021» (Наказ МОН від 19.01.2017 р. №79). Освітній заклад працює за авторською моделлю «Школа розвитку життєтворчості Гуцульщини», є асоційованою школою ЮНЕСКО.
З метою підтримки сталого розвитку громадянського суспільства за допомогою поширення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини (ОДГ/ОПЛ), розвитку громадянських компетентностей шляхом системного навчання керівників шкіл і вчителів, вдосконалення моделі демократичного врядування у закладах освіти, з 2018 року у нашому освітньому закладі розпочалась реалізація швейцарсько-українського освітнього проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні». Донором проекту є Швейцарска Конфедерація. Для створення демократичного освітнього середовища та реформування підходу до громадянської освіти, у закладі освіти здійснюється системна, цілеспрямована діяльність.
Слід відмітити, що наш освітній заклад також бере участь у Всеукраїнському пілотному телекомунікаційному проекті для учнів 2-х класів НУШ «Місток дружби: Північ-Захід», мета якого сформувати додаткові стимули спілкування рідною мовою, розвивати критичне мислення, розширити можливість формування громадянської культури та національної самосвідомості учнів. Цей проєкт бере початок ще з 2017 року, коли на базі нашого закладу працювала «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними процесами» під керівництвом доктора педагогічних наук професора Галини Єльнікової, де була обумовлена співпраця між М. Жуком і адміністрацією нашого ліцею, яка в майбутньому переросла у даний міжнародний проект.
Рожнівський ліцей протягом 2018-2019 н.р. став учасником трирічної соціальної програми «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів», яка реалізувалася Центром «Розвиток КСВ» та Mondelēz International Foundation (Керівник: О.Крутофіст). Програма передбачала підвищення рівня вмотивованості учнів щодо розвитку здорового харчування, фізичних активностей та свідомого ставлення до власного здоров’я.
З осені 2018 року учні 4-х класів стали учасниками цікавого проєкту «Юні лісові рейнджери», який здійснює Благодійний фонд «Центр громадських ініціатив» за фінансової підтримки Міжнародної програми Лісової служби США. (Керівники: О. Крутофіст, М. Кричун). Працюючи у проєкті, ми отримуємо: цінну інформацію про відносини «людина і природа», «людина і ліс»; навички вести спостереження; вміння працювати у команді; здатність формувати екологічний світогляд та мислення, розвивати творчу активність, пізнавальний інтерес.
З 15 по 18 квітня 2019 року на базі Одеського НВК «Гімназія №7» та за підтримки Інституту модернізації змісту освіти МОН України відбувся Відкритий молодіжний EdFusion «Моя дипломатична місія». В Міжнародному проєкті взяло участь близько 250 учасників, а саме 30 команд учнів-лідерів з 11 областей та 17 міст України. Серед них і команда лідерів Рожнівського ліцею «Гуцульщина» імені Федора Погребенника у складі 5 учнів: Гризлюк Романа, Красовська Віталіна, Павлюк Володимира, Чурко Андрій, Ярощук Денис (Керівник: Д. Крутофіст)
Команда учасників Рожнівського ліцею «Гуцульщина» “Naturelovers” увійшла у фінальну п’ятірку переможців національного конкурсу молодіжних екологічних проектів та інноваційних рішень «YouthEkoChallenge» за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національного координатора Міжнародного проєкту «Асоційовані школи ЮНЕСКО» в Україні, Міжнародної громадської організації «Рада з екологічної безпеки» під керівництвом заступника директора з навчально-виховної роботи Оксани Крутофіст та вчителя біології Вікторії Боєчко.
Виклики сьогодення вимагають від школи якісно нових підходів до організації освітнього процесу. Адже навчання – це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості та зміни реальності.
Щоб сформувати у здобувачів освіти цілісний системний світогляд та підвищити їх мотивацію до вивчення навчальних предметів, у ліцеї започатковано довготривалий проект «STEM/STREAM-освіта в дії: від ідеї до втілення». Керівник проекту – заступник директора з навчально-виховної роботи Н.Сергієнко.
Учителі, для яких пріоритетом є освіта, яка готує учнів до успішного життя, об’єдналися у творчу групу та розробили план заходів щодо впровадження STEM/STREAM-освіти в ліцеї. Впровадження наскрізного навчання, компетентнісно орієнтованих форм і методів навчання, системно-діяльнісного підходу, інноваційних, ігрових технологій навчання, інтерактивних методів групового навчання, проблемних методик з розвитку критичного і системного мислення, створення педагогічних умов для здобуття результативного індивідуального досвіду проєктної діяльності та розроблення стартапів – основні орієнтири проекту «STEM/STREAM-освіта в дії: від ідеї до втілення».
21 квітня 2021 року в житті Рожнівського ліцею «Гуцульщина» відбулася масштабна онлайн-подія «Всеукраїнська ЕКО+ЕТНО+AРТ ініціатива: креативна НЕконференція» під патронатом Київського університету «Крок», Фахового коледжу університету «Крок», Міністерства освіти і науки України, Національної комісії України у справах ЮНЕСКО, Міжнародного проєкту «Асоційовані школи ЮНЕСКО» (Національний координатор мережі Асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні), Державного агенства України з питань мистецтв та мистецької освіти, Департаменту молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Відділу молоді та спорту Шевченківської державної адміністрації в місті Києві.
Метою конференції було створення цілісної мережі з навчальних закладів та організацій, об’єднаних освітньо-екологічною взаємодією та плідною співпрацею у напрямку виховання любові до рідної Батьківщини, збереження традиційної культури українського народу, його автентичності та визначення екологічних настанов сьогодення.
Потужна, мотивована команда креативних педагогів, харизматичних здобувачів освіти Рожнівського ліцею взяла участь в роботі п’яти студій. У першій сесії ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР у форматі OpenTalk «Сучасний екологічний нетворкінг в Україні: можливості навчальних закладів» працювали директор ліцею Олена Юліанівна Радиш, яка звернулася з вітальним словом до всіх учасників конференції, презентуючи еко-мистецьку діяльність освітнього закладу, та заступник директора ліцею Оксана Євгенівна Крутофіст. Федорук Олег, учень 10-А класу, разом із науковим керівником Кричун Марією Іванівною на високому рівні захистив проєкт «Дослідження якості питної води в джерелах водопостачання села Рожнів» у стратегічній проєктній сесії «Еко-освітній нетворкінг в умовах карантину. Ініціативи. Ідея. Челенджі». Вчителі технологій Крутофіст Володимир Миколайович, Боєчко Розалія Дмитрівна, Дибель Юлія Дмитрівна та команда учнів 8-11 класів (Скоробреха Василь, Стеф’юк Марина, Галичук Ірина, Торак Тетяна, Бойко Юлія, Андрійчук Тарас, Радиш Павло, Стеф’юк Тарас) стали учасниками Еко-мистецьких фестин «Мистецтво в етнобарвах України», де гідно презентували родзинку нашого освітнього закладу – декоративно-прикладне мистецтво. Їхні майстер-класи з різьби, кераміки, ткацтва були наповнені самобутністю та унікальністю гуцульської автентики Карпатського краю. Маючи вікові традиції, свою культуру, талановитих і працьовитих людей, наш освітній заклад поставив перед собою завдання – не загубити надбання наших предків, а ще ширше розвивати народні ремесла, відкриваючи нові мистецькі горизонти.
Ключем до успіху ефективної проектної діяльності ліцею є добра підготовка здобувачів освіти та належна організація освітнього процесу в закладі освіти. Проектна робота, як невичерпна творчість, має широкий спектр діяльності. Крізь призму проектної діяльності педагоги орієнтуються на цілісний та різнобічний розвиток компетентної особистості відповідно до вікових можливостей і вимог сучасності, розкриття творчих здібностей, розвиток пізнавальних інтересів та бажання вчитися впродовж життя.