Прихід дитини в школу є важливим етапом її життєвого шляху, оскільки це не лише освітній процес, а й важлива частина життя зростаючої особистості.
У шестирічної дитини поступово з ігрової діяльності формується навчальна діяльність, яка вимагає від першокласників не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості, вольових зусиль. Тому навчання учнів першого класу здійснюється з урахуванням особливостей фізичного й психічного розвитку дітей, їх вікових та індивідуальних можливостей.
У процесі вивчення адаптації дітей до навчання у ліцеї практичним психологом Струць Т.Я. та соціальним педагогом Юрах Х.Я. проведено дослідження ступеня соціальної зрілості за методикою С.А.Банкова, дослідження за проективною методикою «Школа звірів» за Н.І.Вьюновим, К.М.Гайдаром, що дає можливість виявити шкільні неврози на початковій стадії розвитку, з’ясувати причини й способи корекції. Ставлення дітей до школи й мотиваційну готовність до навчання у школі визначалося за методикою А.М.Лутошкіна та Н.Г.Лусканової, дослідження психолого-діагностичного мінімуму за методикою Н.А.Побірченко. З метою вивчення стану адаптації учителями початкових класів Чурко Р.П., Гушман Г.П., Захарук І.М. проведено ряд спостережень і бесід з першокласниками.
Про всі узагальнення з означеного питання говорилося на психолого-педагогічному семінарі, який відбувся 07 грудня 2023 року. За результатами семінару видано відповідний наказ.